<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Paris Hotspot | The wall of Love

10 juni 2016

Paris Hotspot | The wall of Love

Voordat ik naar Frankrijk verhuisde was ik al drie keer naar Parijs geweest en had dus al een hoop gezien. Ik heb ondertussen alle toeristische plekken een aantal keer bezocht en ik vond het tijd worden om nieuwe dingen te ontdekken. Via mijn collega's kwam ik achter een heel leuk plekje namelijk, the wall of love.

Le mur des je t'aime.
In het jaar 2000 is deze liefdesmuur ontstaan door een man genaamd Fédéric Baron. Op deze muur staat het zinnetje "i love you" wel geteld 311 keer in 250 talen, zelfs in gebaren taal! Een hoop liefde op één klein plekje dus. Hier en daar kan je ook een rood vlekje tegen komen wat als symbool staat voor alle gebroken hartjes. Het is een prachtige muur, niet ver van het Sacré Coeur, wat voor toeristen ontzettend handig is. Om deze muur heen bevinden zich een aantal bankjes waar je eventueel kan zitten en genieten van het uitzicht. Foto's maken van de muur is leuk maar het is nog leuker als je je eigen taal kan vinden en daarmee op de foto kan! Op de foto hierboven zie je dat het zinnetje "ik hou van jou" echt op de ultieme hoogte staat! 

Waar, hoe kom ik daar & prijs?!
Deze liefdesmuur bevind zich in Montmartre, een prachtig en schattig plaatsje in het oh zo mooie Parijs. Hij is heel makkelijk te vinden via de metro. Je pakt de metro 12 naar Abbesses en zodra je uitstapt staat deze muur letterlijk voor je neus. Hij is moeilijk te zien tussen alle bomen door máár als je goed kijkt zal je hem zien. Nu vragen jullie je vast wel af hoeveel centjes je kwijt zal zijn. Nou, stop je portemonnee gauw terug want het is helemaal gratis! Je mag hem zo als vaak je wilt voor hoelang je ook wilt bekijken! 

Tips.
Zoals ik al eerder aangaf bevind deze liefdesmuur zich heel dichtbij het Sacré Coeur, op loop afstand zelfs! Ben je op zoek naar een beetje romantiek tijdens je bezoekje aan Parijs met je lover? Neem je lover hiermee naartoe als verrassing! Je kan een snelle pitstop maken bij deze liefdesmuur voordat je naar Sacré Coeur gaat of juist op de terug weg! Ben je alleen, met vrienden of familie? Dan kan je deze muur natuurlijk ook gewoon bekijken. Het is niet alleen voor stelletjes! Share the love with everyone. 

Ben jij ooit naar de liefdesmuur geweest?

liefs, Brittany

Labels:

5 reacties:

Op 10 juni, 2016 , Blogger Maaike Sanders zei...

Aah wat een leuke muur om foto's mee te maken! En dan ook nog grappig dat 'ik hou van jou' op een fijne hoogte staat, haha :)

 
Op 10 juni, 2016 , Blogger Daphne zei...

Jaaaa leuk! En vooral die aziaten die opeens met ons op de foto wilden hahaha

 
Op 11 juni, 2016 , Blogger kimmetjekims zei...

Super leuke foto van jou Britt!! De liefdesmuur is prachtig.

 
Op 11 juni, 2016 , Blogger Unknown zei...

Ah wat leuk dat je dit deelt! De foto is ook zo mooi geworden! Als ik ooit weer in de buurt ben, sla ik dit zeker niet over!

 
Op 14 juni, 2016 , Blogger Miek's Mind zei...

Heel erg leuk! mooie foto, sta je goed op. Zeker leuk om eens te bezoeken

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage