<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Wat verhuizen naar een ander land met je doet

2 oktober 2015

Wat verhuizen naar een ander land met je doet

Het is inmiddels al overduidelijk dat ik naar een ander land ben verhuisd, namelijk Frankrijk. Dit is niet de eerste keer daar ik naar een ander land ben verhuisd. Zoals de meeste van jullie al weten ben ik toen ik acht was van Amerika naar Nederland verhuisd, maar wat doet zo een verhuizing nou eigenlijk met je? Wat denken jullie, doet het veel of weinig met je doet?

 
Persoonlijk vind ik dat het twee kanten op kan gaan. Het ligt er namelijk aan waar je naartoe verhuisd. Ik verhuisde natuurlijk eerst van Amerika naar Nederland. Dat deed echt óntzettend veel met mij. Ik zal heel heerlijk zijn. Ik wist toen niet eens waar ik precies woonde. Ja, ik wist dat het Nederland heet maar als je een wereldkaart onder mijn neus zou douwen dan zou ik echt niet weten waar Nederland lag. Ik kon geen woord Nederlands, ik had helemaal geen vrienden en die kon ik ook niet echt maken aangezien ik de eerste paar weken of maanden niet naar school ging en de meeste kinderen van acht kunnen nog niet echt Engels. Ik voelde mij ontzettend alleen en wilde heel graag terug naar Amerika. Mijn hele familie woont nog in Amerika waardoor ik de verhuizing ontzettend moeilijk vond. Je kan niet even een weekendje naar Amerika toe. Het zou in principe wel kunnen maar zoveel geld heb ik niet.

Naar Frankrijk verhuizen is echt iets totaal anders. Iedereen bij wie ik in de groep zit kan Engels waardoor wij allemaal met elkaar konden communiceren. Ik had eigenlijk gelijk al meiden leren kennen waar ik nu al erg close mee ben. Vanuit Frankrijk zou ik wel gewoon een weekendje naar Nederland kunnen. Ik kan makkelijk de trein of bus nemen en binnen een paar uurtjes ben ik er. Ik ben natuurlijk ook niet een fortuin kwijt aan reiskosten. Hier in Frankrijk voel ik mij eigenlijk totaal niet alleen. Nu wil ik niet zeggen dat ik niemand in Nederland mis want dat doe ik natuurlijk wel maar ik heb genoeg vriendinnen en dingen te doen waardoor ik mij niet zo alleen voel en dat vind ik natuurlijk ontzettend fijn.

Het kan dus twee kanten op gaan. Je kan het vreselijk vinden maar je kan het ook geweldig vinden. Inmiddels vind ik het echt niet erg dat ik naar Nederland ben verhuisd. Ik ben eigenlijk ontzettend blij dat ik in Nederland ben gaan wonen. Ik heb een geweldige vriend en vriendinnen die ik voor geen goud kwijt wil en als ik nooit naar Nederland was verhuisd had ik ze ook nooit leren kennen. Ik vind het (nog) niet erg dat ik in Frankrijk woon. Ik had het vanaf dag één eigenlijk al super en ben ontzettend blij dat ik deze stap heb genomen. Ik ben ontzettend trots op mezelf!

Zou jij ooit naar een ander land willen verhuizen? Zo ja, waar naartoe?
 
liefs, Brittany

Labels:

6 reacties:

Op 02 oktober, 2015 , Blogger Marlayne Vermeulen zei...

Dat moet vast een grote stap zijn geweest! Fijn dat je het nu alsnog naar je zin hebt in Nederland :)

 
Op 02 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik zou nooit na een ander land willen, ik weet hoe ik ben, heimweeeeee hahahah! ik vind het allemaal zo knap van je!

 
Op 03 oktober, 2015 , Anonymous Claudia zei...

Wat fijn dat je het zo leuk hebt! Ik denk dat het ook wel scheelt dat iedereen daar voor hetzelfde is en misschien ook wel verhuisd zijn. Ik had het vooral moeilijk in Belgie want iedereen woonde daar al zijn hele leven en ik kwam erbij. Ik voel me nog steeds niet helemaal thuis, maar ik kan me nu redelijk aarden.

 
Op 04 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja zeker!

 
Op 04 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje lieverd!

 
Op 04 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Hopen dat je daar ooit je plekje vind mop! <3

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage