<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Waar kan je zelfvertrouwen kopen?

30 oktober 2015

Waar kan je zelfvertrouwen kopen?

Dit is een artikel die ik al maanden geleden heb geschreven maar nooit online durfde te zetten en vandaag is eindelijk de dag dat ik hem met jullie ga delen, please be nice! Zelfvertrouwen is iets wat iedereen wel een beetje zou moeten hebben. Niemand is perfect, iedereen is uniek en dat maakt iedereen juist leuk. Ik wil het over iets persoonlijks hebben. Iets wat bijna alle meisjes hebben, of eigenlijk juist niet en dat is zelfvertrouwen. Zelf ben ik er ook geen held in en daarom wil ik jullie laten zien dat jullie niet de enige zijn. Lezen jullie mee?

Ik ben niet altijd al onzeker geweest. Vroeger was ik best tevreden met mijn looks. Tuurlijk had ik graag een paar kleine dingen aan mezelf willen veranderden maar niks groots. Nu verander ik het liefst alles aan mezelf. Alles is misschien een beetje overdreven maar ik ben zo ontevreden met mezelf. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die mij neemt zoals ik ben en hij zegt duizend keer per dag dat ik mooi ben maar toch blijf ik onzeker. Ik weet dat ik niet de enige ben die zo onzeker is. Ik hoor het dagelijks van meiden om mij heen. De één vind zichzelf te dik, de ander weer te dun. De één vind dat haar tieten te klein zijn en de ander vind dat die van haar juist te groot zijn. De één vind haar voeten vreselijk en de ander haar wenkbrauwen. Zo hebben wij allemaal wel wat. Sommige mensen zetten deze onzekerheden aan de kant en focussen op het positieve. Dat is iets wat ik zelf enorm moeilijk vind maar wel iets wat ik wel heel graag wil. Het liefst kijk ik ook naar de positieve dingen maar voor mijn gevoel zijn er helemaal geen positieve dingen aan mijn uiterlijk. Ik had zelfs liever een andere oog kleur gehad. Nou dan weet je dat het echt diep zit. Ik probeer mezelf meer te accepteren, hoe moeilijk het ook is. Ik wil gewoon tevreden zijn met mijn uiterlijk. Ik weet dat ik mezelf nooit perfect zal vinden maar zodra ik mezelf en mijn uiterlijk kan accepteren dan ben ik tevreden. We streven allemaal naar perfectie terwijl dat niet bestaat. Je ziet dagelijks foto's voorbij komen op social media van prachtige vrouwen met prachtige lichamen. Door zulke foto's gaat mijn zelfvertrouwen nog meer omlaag en ik ben het zat. Ik ben het onzeker zijn zat en ik wil gewoon mezelf accepteren! Nu weet ik dat de meeste mensen denken : 'Waarom ga je niet naar de sportschool?' - De sportschool kost hier 79 euro per maand, dan heb je niet eens een personal trainer of iets, dat vind ik echt belachelijk duur voor een dood normale sportschool en ik beweeg en zweet trouwens al genoeg op m'n werk (too much information, sorry). - 'Waarom eet je niet minder of gezonder?' - Daar ben ik al mee bezig, sinds ik op mezelf woon probeer ik alleen maar gezonde dingen te kopen maar iedereen heeft af en toe zin in iets slechts. Het getal op de weegschaal vind ik prima en ik heb een gezonde BMI dus daar is echt niks mis mee maar als ik in de spiegel kijk zie ik niet wat ik wil zien. Ik weet zeker dat ik ooit op een dag mijn doel zal bereiken. Hoe dan ook, ooit kom ik er!

Ik heb dit artikel niet geschreven omdat ik aandacht wil of omdat ik hoop dat mensen mij gaan vertellen hoe prachtig zij mij vinden of iets. Ik heb dit artikel geschreven omdat ik weet dat ik niet de enige ben die onzeker is en ik wil gewoon mijn verhaal met jullie delen. Heel veel mensen durven het niet toe te geven, ik eerst ook niet en daarom doe ik dit juist. Dit artikel staat al maanden tussen mijn concepten. Ik heb er meerdere keren over nagedacht om hem te verwijderen maar iets in mij zei dat ik hem ooit online zou zetten. Ik heb in het verleden wel is negatieve comments gehad onder artikelen waarbij ik mijn onzekerheden vertelde en durfde hierdoor dit artikel niet online te zetten. Ik heb al een tijdje geen vervelende reacties gehad waardoor ik het tijd vond om hem online te zetten. Ik hoop dat jullie dit bericht goed ontvangen en dat jullie snappen waarom ik dit artikel online zet.

liefs, Brittany


Labels:

18 reacties:

Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Zo zo zo tof hoe eerlijk en oprecht jij altijd bent! Ik kan me helemaal vinden in het artikel, waar ik mezelf vroeger best mooi vond, haal ik mezelf nu altijd naar beneden in mijn hoofd. Ik hoop dat het met de jaren weer gaat groeien!

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger x zei...

Dapper hoor, dat je dit online zet! Jezelf mooi vinden is een van de moeilijkste dinge die er zijn, vind ik ook, maar toch merk ik dat het langzaam makkelijker word nu ik wat ouder word. Ik hoop dat het voor jou ook makkelijker gaat worden :)

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Daphne zei...

Lieverd, natuurlijk had ik dit artikel al eerder gelezen. Toch wil ik nog even mijn reactie erop geven en zeggen dat je echt een prachtig persoon bent. En niet alleen dat, je streeft ook je doelen na en jij zorgt ervoor dat je gelukkig bent en de tijd van je leven hebt. Echt waar, bij elke foto die ik van je zie heb ik wel de gedachte; 'wauw, mooi haar! of: waaauw haar gezicht! <3' Jij bent iemand die niet alleen mooi van buiten is, maar ook van binnen. En dat is hetgene dat je absoluut moet blijven koesteren, dag in en dag uit. Jij komt er absoluut wel! Veel liefs

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Eilish (artisticstateofmind) zei...

Ik vind het enorm dapper van je. Ik herken het enorm. Al speelt het bij mij wel al sinds vroeger. En ook mn vriend probeert me enorm te steunen en me in te laten zien dat het onzin is wat ik denk/zie... maar het loslaten is enorm lastg. Zeker als mensen op insta before en after foto's plaatsen.. en ik zelf nog 'erger' ben dan de before foto.. maar mensen wel tegen dat meisje zeggen dat ze er nu echt wel beter uitziet. Fijn. K kan ook niet sporten, dus dat helpt ook niet.

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Heel dapper van je dat je dit post! Ik denk dat velen hieronder gebukt gaan om het maar even zo te zeggen. Ook ik ben onzeker, maar niet zo erg als jij beschrijft. Ik ben meer onzeker als ik mezelf vergelijk met anderen. Ik kan je vast vertellen dat de onzekerheid minder wordt als je ouder wordt (toch nog iets positiefs aan ouder worden :P ). Volgens mij is jouw stap ook niet om nu megaveel aan je lichaam te gaan veranderen, maar te accepteren dat je bent zoals je bent en dat ook mooi leren vinden. Tip: gooi Facebook en Instagram eruit of kijk er nooit meer op. Echt, dat scheelt zo ongelooflijk veel! Ik heb wel Facebook maar kijk er steeds minder op. Jeetje wat scheelt dat zeg! :)

 
Op 30 oktober, 2015 , Anonymous Val zei...

Weer een prachtig artikel. Eerlijkheid gaat uiteindelijk boven alles. Waar het uiteindelijk ook om gaat. Zelfvertrouwen is helaas niet te koop. Misschien helpt het om minder naar jezelf te luisteren en meer naar andere. Adviezen uit je omgeving kunnen enorm helpen ipv de gedachtes die je zelf in je hoofd creeërt. Toch krijg ik niet echt het idee dat je heel onzeker bent door je Disney q&a hier omschrijf je jezelf als Tinkerbel met een groot attitude. Gelijk over de negatieve reacties gesproken. Wees eerlijk, altijd. Waar het ook om draait en geef andere is een complimentje. Hierdoor kan je het zelf ook terug verwachten en daar schiet je uiteindelijk veel meer mee op. Zet je trots opzij en zeg het als iets je niet zint. Dan ben je uiteindelijk ook minder onzeker.

Liefs,
Val.

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Remote Reporter zei...

Super dat je dit gewoon deelt! Iedereen is wel onzeker inderdaad.. En als iemand nou eens wist waar je zelfvertrouwen kon kopen,, dan zou ik ook blij zijn!

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw dankje mop! Ik hoop het inderdaad ook!

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik hoop dat het ook makkelijker word! Dankje :)

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Aw je bent echt een schat. Zoveel lieve woorden! Je laat me blozen hihi. Dikke kus voor jou!

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Erg herkenbaar ja. Al die before en after foto's. Verschrikkelijk! Ooit komen we er wel.

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Bedankt voor de tips en je lieve woorden!

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Bedankt voor de tips. Met attitude bedoel ik meer dat ik een beetje bitchy kan zijn, heeft verder niks met mijn onzekerheden te maken.

 
Op 30 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel! Hihi.

 
Op 30 oktober, 2015 , Anonymous Val zei...

Waarom krijg ik een email als jij op mijn comment reageert? Ik vind dat een beetje vervelend. Attitude heb je als je een groter ego hebt en dus zekerheid. Dit is verder niet discussie waardig ik toon mijn mening en ik vind dat daar niet prettig mee word omgegaan. Een puntje om op te letten. Je hoeft ook niet overdreven aardig te zijn met 'mop' enz dat kan ook fout overkomen maar ik bedoelde het oke.

 
Op 31 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Jij bent nu degene die er niet prettig mee omgaat? Ik reageer altijd op iedereen z'n comments en waarom jij daar een e-mail van krijgt is niet mijn schuld. Ik weet zelf wel beter of ik onzeker ben of niet en ik bepaal zelf wel of ik mensen mop wil noemen. Er had nooit een discussie hoeven te komen en jou reactie was echt nergens voor nodig. Ik zei helemaal niks onaardigs dus weet niet waar dit vandaan komt?

 
Op 31 oktober, 2015 , Anonymous Val zei...

Ik heb altijd aangegeven dat ik je blog met ontzettend veel plezier lees. Dit doe ik nu nog steeds en ik vind het ook ontzettend leuk om je te volgen via social media, maar vijandig word er wel mee omgegaan. Op twitter ben je pissed om 1 reactie, je vind mijn reactie naar en op snapchat ben je ook pissed net als in de reactie hierboven. Ik geef mijn mening en tips voor jouw 'onzekere' gedrag. Daar kan normaal op gereageerd worden. Ik wil je blog blijven volgen op bloglovin omdat ik het leuk vind. Ik wil niet dat ik straks geen reactie durf achter te laten omdat ik bang ben voor een reactie van jou.

 
Op 31 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Vertel mij dan jou echte naam is. Ik accepteer namelijk geen mensen op snapchat die ik niet ken en ik ken geen Val. Dat van snapchat ging ook over iets héél anders. Ik vond je reactie best onaardig en dat is mijn mening en dat mag ik best met mensen delen.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage