<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Tips | Hoe maak je snel nieuwe vrienden?

1 oktober 2015

Tips | Hoe maak je snel nieuwe vrienden?

Toen ik naar Frankrijk verhuisde dacht ik dat ik echt forever alone zou zijn. Ik was bang dat niemand Engels kon en aangezien mijn Frans niet verder komt dan ballet termen zou ik best wel screwed zijn. Wonder boven wonder heb ik onwijs lieve vriendinnen gevonden waar ik nu al een hechte band mee heb. Hoe ik zo snel vriendinnen hebt gemaak? Dat deel ik vandaag met jullie.

Het zit allemaal in je hoofd.
Ook ik vond het super eng om nieuwe mensen te leren kennen terwijl ik echt van mezelf ontzettend sociaal ben. Meestal zit het gewoon echt tussen je oren. Je maakt jezelf helemaal gek en allemaal vragen blijven door je hoofd spoken. Geuss what? Je bent echt niet de enige die bang is om nieuwe vrienden te maken, de rest is waarschijnlijk ook zenuwachtig.
Sociaal.
Zoals ik al zei ben ik erg sociaal. Ben jij zelf niet sociaal? Dan moet hier wel verandering in komen. Je kan moeilijk nieuwe vrienden maken als je met niemand praat. Mensen willen jou leren kennen en dat gaat moeilijk als jij ergens in je eentje zonder wat te zeggen gaat zitten. Kom op! Ga lekker bij de groep zitten en wees sociaal.
Zelfde interesses.
Het is altijd fijn en handig als jij dezelfde interesses hebt met mensen. Nu bedoel ik niet dat jullie alleen vrienden mogen zijn als jullie alleen maar dezelfde interesses hebben maar hierdoor hebben jullie wel iets om over te praten.
Bonding moments.
Mijn groepje meiden en ik hebben heel vaak bonding moments gehad. Nu hoef je natuurlijk niet je grootse geheim ever te vertellen maar wij vonden het fijn dat wij persoonlijke dingen met elkaar hebben gedeeld. Zo versterk je echt je band en leer je elkaar een stuk beter kennen.
Geloof in jezelf.
Zolang jij in jezelf blijft geloven komt alles goed. Als jij alleen maar gaat denken dat niemand je aardig gaat vinden en dat je beter af alleen bent dan kom je nergens. In jezelf geloof is echt ontzettend belangrijk. You can do it!
Wees jezelf.
En dan als laatst ofcourse, wees jezelf! Ga je niet anders voor doen dan dat je bent. Mensen moet je nemen zoals je bent en als zij dat niet willen dan zijn dat dus geen vrienden waar jij mee bevriend wilt worden! Wees niet een kopie van iemand anders.
Hoe ontmoet jij nieuwe mensen?
liefs, Brittany


Labels:

8 reacties:

Op 01 oktober, 2015 , Blogger Floor zei...

Leuke tips<3 xx

 
Op 01 oktober, 2015 , Blogger Rebecca zei...

Vooral het punt van jezelf zijn en open zijn naar andere is heel belangrijk!
Super fijn om te horen dat je daar al je meiden groep hebt, maar wel heel vervelend als je er ook eens afscheid van moet nemen -been there done that- MAAR daar moet je nu nog lekker niet aan denken <3

 
Op 01 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje!

 
Op 01 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Nee daar wil ik inderdaad nog niet aan denken haha! <3

 
Op 01 oktober, 2015 , Anonymous Kirsty zei...

Leuke tips! Ik denk dat vooral het jezelf zijn erg belangrijk is, ook al heb je misschien andere interesses dan de meeste mensen. Ik vind het zelf ook wel leuk om vrienden te hebben die heel anders zijn dan mij, zolang je elkaar maar niet veroordeeld kan dat erg leuk zijn.

 
Op 01 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Daar heb je helemaal gelijk in!

 
Op 02 oktober, 2015 , Blogger Eilish (artisticstateofmind) zei...

Goede tips. Maar nog niet zo makkelijk gezegd als gedaan. Heb er helaas veel moeite mee. En ook als ik dacht dat ik er eindelijk was, werd ik weee genegeerd. Zelfs nu in 3hbo. All alone. Dacht dat ze nu toch wel volwassen waren. Gelukkig heb k mn basisschoolvriendinnen nog steeds. Maart voelt vaak eenzaam, omdat iedereen ergens andeds studeert. T lijkt wel alsof t me niet gegund is.

 
Op 05 oktober, 2015 , Blogger Unknown zei...

Gelukkig heb je nog wel oude vriendinnen! <3 Het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage