<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Wat ik ga missen aan/in Nederland

10 september 2015

Wat ik ga missen aan/in Nederland

OH MY GOSH! Ik woon gewoon officieel op mezelf in Frankrijk! De meeste mensen die uit huis gaan blijven nog in de buurt wonen maar ik? Ik ga voor het eerst op mijzelf wonen in het buitenland! Dat vind ik nog enger. Je kan niet even je fiets pakken naar je vrienden toe en zodra je thuis komt na het werken staat het eten niet meer op je te wachten. Wat ik aan Nederland ga missen? Daar komen jullie in dit artikel achter.

Mijn vriend.
Dit spreekt wel voor zich toch? Mijn vriend gaf mij dan wel gelijk toestemming om te gaan maar dat betekent niet dat ik hem niet ga missen en andersom ook. Al vond hij dat ik moest gaan twijfelde ik alsnog heel erg. Wij zien elkaar meestal een aantal keer per week en dat veranderd opeens naar een aantal keer per maand of zelfs jaar. Niet leuk!

Mijn vrienden en vriendinnen.
Ook waren mijn vrienden en vriendinnen meteen enthousiast toen zij het grote nieuws horden maar zij zijn alsnog ontzettend verdrietig, net zoals ik, dat ik weg ga uit dit kikkerlandje! Ik ben ook wekelijks bij één of meer thuis over de vloer te vinden dus daarom zal het ook wel moeilijk zijn om hun niet meer wekelijks te zien.

Mijn moeder.
Ja, ik ben echt een moederskindje. Altijd al geweest. Ik heb een hele fijne band met mijn moeder en kan echt over van alles praten met haar. Hierdoor vind niet alleen zij het moeilijk dat ik weg ga maar ook ik. Ik kan niet meer even naar mijn moeder toe voor dingen en dat ga ik zeker weten heel erg lastig vinden. 

Fietsen.
Ik fiets letterlijk óveral naartoe. Ik heb verder geen scooter of autorijbewijs dus ik heb geen keus. Als er niemand is die mij kan brengen dan ga ik of met de bus of pak ik heerlijk mijn fiets. Ik ben gewend om bijna elke dag te fietsen. Nu ga ik waarschijnlijk elke dag met de bus naar mijn werk. 

De taal.
In Frankrijk spreken zij natuurlijk geen Nederlands. Ik weet niet hoeveel Nederlanders er bij Disney werken maar het zullen er vast niet heel veel zijn. Hierdoor ga ik heel veel Engels praten want Frans kan ik toch niet. Gelukkig ben ik Amerikaans en beheers ik de taal gewoon ontzettend goed maar alsnog ben ik gewend om elke dag Nederlands te spreken.

Mijn eigen bed.
Ik woon zowat in mijn heerlijke bed van de Ikea. Ik ben bijna altijd in mijn kamer te vinden in mijn bed. Dit is echt mijn veilige omgeving en daarom ben ik er ook graag. Ik hoop dat mijn bed in Disney wel een beetje lekker slaapt. Het zal vast niet zo goed zijn als mijn eigen bed maar ik hoop dat het niet als bakstenen aan voelt!

Mijn moeders eten.
Nu dat ik op m'n zelf ga wonen moet ik natuurlijk ook voor mijn eigen eten zorgen. In het park kan ik voor 3 euro een drie gangen menu halen maar ik wil natuurlijk ook gewoon voor mezelf koken. Mijn moeder kan zo lekker koken en dat ga ik zeker wel missen. Als zij mij komt bezoeken hoop ik dat zij misschien een avondje heerlijk voor mij wilt koken.

Hollands eten.
Ik heb wel is bij mensen gegeten die in Frankrijk wonen en ik vond het gewoon echt niet te eten. Ik heb wel alles geprobeerd maar ik heb toen alles laten staan. Met kerst geen pepernoten en olliebollen meer. Geen krokettenm stroopwafels en tompoessen meer voor mij. Niet dat ik dit allemaal heel vaak eet maar ik weet zeker dat ik had uiteindelijk ga missen.

Feestdagen.
Ik werk straks een jaar lang 5 dagen per week en 2 dagen vrij. Het hele jaar dat ik er ben heb ik ook helemaal geen vakantie. Ik kan dan niet met kerst bij mijn familie zijn. Waar ik oud en nieuw ga vieren? Geen idee! En natuurlijk Koningsdag! Elk jaar vier ik Koningsdag met mijn vrienden groep en dat ga ik zeker wel missen!   

Wat zouden jullie aan Nederland missen?

liefs, Brittany

Labels:

8 reacties:

Op 10 september, 2015 , Blogger Daphne zei...

Ik zou ook superveel moeite hebben met het eerste en tweede. Dat is eigenlijk precies de reden waarom ik nog steeds niet goed uit mijn 'veilige' stadje durf. Terwijl ik zo graag zou willen doen wat jij doet. Echt knap mop <3

 
Op 10 september, 2015 , Blogger Priscilla zei...

Echt super knap van je dat je deze stap hebt durven te zetten! Ik zal ontzettend veel moeite hebben om mijn man achter te laten, en zou het daarom dus ook nooit kunnen. Maar ik weet zeker dat je een prachtige tijd gaat beleven en de rest gaat allemaal wel wennen. :) Heel veel plezier en geluk!

 
Op 10 september, 2015 , Anonymous José zei...

Super gaaf maar inderdaad echt wennen! Heel veel succes bij Disney! :)

 
Op 10 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik snap dat je deze dingen gaat missen, maar ik vind het super dat je deze stap hebt genomen. Het is een super ervaring en het staat ook nog eens enorm goed op je CV! Je gaat een mooie tijd tegemoet.

 
Op 11 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Als je het écht wilt dan kan je het ook. Je weet het nooit als je het nooit probeert. Dankjewel lieverd. <3

 
Op 11 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ja ik vind het zelf ook lastig! Dankjewel! :)

 
Op 11 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 11 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel lieverd. Ja staat inderdaad goed op mijn CV haha.

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage