<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Irritaties van het thuis wonen

25 september 2015

Irritaties van het thuis wonen

Ik woon nu al een paar weken op mezelf en ik vind het nu al heerlijk. Ik mag zelf bepalen wat ik doe (tenzij ik moet werken), wat ik eet en hoe laat ik thuis kom. Nu zijn mijn ouders niet echt bepaald moeilijk in dingen maar toch vind ik het op mezelf wonen best wel fijn. Nu dat ik op mezelf woon vond ik het toepasselijk om de irritaties van thuis wonen met jullie te delen.

Douchen.
Het is zo vervelend dat zodra jij wilt douchen er altijd wel een familielid onder de douche staat of snel voor jou de badkamer in rent. Of nog erger? Iemand die een uur lang in bad gaat zitten terwijl jij gewoon even snel wilt douchen.

Weinig privacy.
Thuis op mijn kamer heb ik de meeste privacy maar je hoort alsnog iedereen beneden van alles doen terwijl jij soms gewoon even alone time wilt. Het is heel vervelend als ik in mijn kamer zit met vriendinnen of mijn vriend en dat iemand zonder kloppen binnen komt stormen.

Avond eten.
Nu dat ik op mezelf woon kan ik elke dag zelf bepalen wat ik wil eten. Niet alleen 's ochtends en 's middags maar natuurlijk ook als avond eten. Thuis maakt mijn moeder meestal het avond eten en meestal vind ik het lekker maar af en toe maakt zij dingen waar ik op dat moment gewoon écht geen zin in heb.

Opruimen.
Thuis werd er altijd gevraagd of ik mijn kamer had opgeruimd, de vaatwasser had gedaan of stof gezogen. Ze vragen het ook altijd op het moment wanneer je het gewoon écht niet wilt doen. Nu kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn kamer opruim, stofzuig of wat dan ook!

Boodschappen.
Stiekem vind ik boodschappen doen eigenlijk best wel leuk. Ik probeer nu zo gezond mogelijk te eten en het is daarom erg fijn dat je zelf bepaalt wat je in huis hebt. Thuis hadden wij altijd wel iets van chips, snoep of chocola en nu kan ik zelf bepalen wanneer ik mezelf daarmee wil belonen!

Wat vind jij vervelend aan het thuis wonen?
 
liefs, Brittany

Labels:

2 reacties:

Op 25 september, 2015 , Anonymous Nicky zei...

Ik vind het heel moeilijk om te weten wat ik zou klaarmaken. Want ook al wonen we samen bij mijn ouders in, wij beslissen samen over het eten. Misschien komt dat omdat ik in de winkel (waar ik werk) overprikkeld word met ideetjes? :) Ik wil gewoon vrijheid hebben. Eens ik in mijn eigen huis kan wonen.. Geen mensen om me heen, of enkel die ene waar ik voor gekozen heb, rust in mijn hoofd. Geen gevraag en gezaag langs alle kanten.. ;)

 
Op 25 september, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik snap je volledig!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage