<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: NYC - Vacation Pictures

23 augustus 2015

NYC - Vacation Pictures

Naar New York gaan stond altijd al op mijn bucketlist. Ik was er ooit heel lang geleden geweest maar ik was toen zo jong dat ik mij er haast niks meer van kan herinneren. Toen mijn vriend en ik als cadeau New York kregen van mijn opa en oma waren wij dol gelukkig! Helaas is mijn camera een soort van stuk gegaan. Er zitten allemaal vlekken op mijn lens dus ik heb niet onwijs veel foto's gemaakt daardoor maar toch wil ik ze met jullie delen. 

Sorry alvast voor de vlekken. Ik heb ze proberen weg te werken maar dat is niet altijd even goed gelukt! Ook komt er binnenkort een vlog online. Daarom heb ik maar een aantal foto's uitgekozen. Als ik nu alles laat zien is de vlog niet meer interessant, toch?

Onze reis begon in de trein. Vanaf Boston was het ongeveer 4 uurtjes met de trein dus dat viel echt reuze mee. Als je met het vliegtuig gaat is het natuurlijk sneller maar wij vonden het wel fijn met de trein reizen en het is natuurlijk ook goedkoper. In de trein hadden wij ook nog is gratis wifi. Hierdoor verveelde wij ons niet de hele tijd. Wat ook nog is fijn is aan de trein is dat je niet aan een hoeveelheid kilo moet denken in verband met je bagage. Je mag zoveel kilo meenemen als je wilt.

Na een treinrit van 4 uur namen wij een taxi naar ons hotel. Wij verbleven in een Frans hotel genaamd Sofitel. Iedereen daar sprak Frans. Dat hadden mijn opa en oma expres gedaan omdat ik natuurlijk in Parijs ga wonen. Gelukkig konden zij ook Engels want mijn Frans is nog niet zo goed haha. Het is best een prijzige hotel maar hij is ook echt prachtig. Wij hadden een heerlijke kingsize bed en een prachtige badkamer met niet alleen een douche maar ook een bad!  

Ons hotel zat twee straten van Times Square vandaan waardoor wij elke avond wel Times Square hebben bezocht. Er zaten prachtige winkels zoals Sephora, MAC, M&M store, Disney store, Forever21 en zo kan ik wel door gaan. Wij hebben de winkels bekeken maar wij hebben haast niks gekocht omdat de BTW in New York duurder is dan in Massachusetts. Waarom zou ik het daar kopen als ik het goedkoper kan krijgen, toch?

Wij zijn natuurlijk ook even langs het Vrijheidsbeeld geweest waar je heel goed de vlekken op mijn lens kunnen zien. Hier hebben wij een audio tour gedaan waarbij je hele leerzame en interessante dingen leert over het Vrijheidsbeeld. Zij vertelde ook even kort iets over de maker van de Eiffeltoren. Ik ben gek op Parijs dus hier moest ik natuurlijk el even een foto van maken! Het uitzicht vanaf het Vrijheidsbeeld was echt fantastisch. Al die hoge gebouwen. Love it!
De uitzichten vanaf the Empire State building en the Top of the Rock waren echt adembenemend. Je zou denken dat de uitzichten vanaf the Empire State building mooier waren omdat je een aantal verdiepingen hoger staat maar wij vonden het uitzicht van the Top of the Rock veel mooier. Zo zie je alle bekende gebouwen wat beter en dan kan je natuurlijk ook een foto maken van the Empire State building (helemaal links op de onderste foto.). Het enige nadeel van Top of the Rock is dat je beschermd word door glas waardoor foto's maken erg moeilijk gaat. 

Ook zijn wij naar het 9/11 museum geweest, Ground Zero. Dat was erg indrukwekkend maar ook erg moeilijk. Toen 9/11 gebeurde woonde ik nog in Amerika dus ik kan het mij allemaal nog best goed herinneren. Wij hebben daar uren rond gelopen en nog steeds niet alles gezien. Het is zeker een kijkje waard. Zij hebben nog zoveel veel van die dag zelf. Van stukken van het gebouw tot brandweerwagens en van mensen hun schoenen tot hun bril en rugzak. Buiten staan er twee prachtige fonteinen precies waar de Twin Towers stonden en daar onder is het museum. 

Wij wilde heel graag naar een musical op Broadway en na een tijdje besloten wij met z'n alle dat wij graag naar Wicked wilde. Mijn opa en oma zagen kaartjes voor rond de $600 per persoon! Dat was natuurlijk belachelijk duur en wij besloten om gewoon even langs te gaan op Broadway. Uiteindelijk hadden wij kaartjes voor $149 per persoon. Dat scheelt echt een hoop! Wij zaten op de vierde rij in het midden. Echt ge-wel-dige plekken. Wij bleken ook nog is voor Scott en Mitch te zitten van Pentatonix. Wij hebben even met ze gekletst tijdens de pauze en het zijn echt zulke lieve jongens!

Wij zijn met een koets met paarden door een klein gedeelte van Central Park geweest. Dat park is echt gigantisch. Wij hadden nog lang niet alles gezien. De bestuurder van onze koets vertelde ons heel veel over de gebouwen en films die zijn opgenomen in Central Park en waar. Dat was wel erg leuk om te weten allemaal. Daarna hebben wij een kleine wandeling gemaakt door het park om bij de Metropolitan meuseum te komen.
Toen waren wij eindelijk aangekomen bij het Metropolitan museum. Ik heb een muntje in het water gegooid, een wens gemaakt en toen opzoek gegaan naar prachtige kunstwerken. Het is echt een gigantsich museum. Als je van kunst houdt ben je hier wel even mee bezig. Mijn vriend en ik vinden vooral kunst uit Egypte erg interessant. Wat mij het meest interesseerde was een tijdelijke Chinese kunst afdeling. Hierbij hadden beroemde kledingontwerpers inspiratie gehaald uit Chinese kleding. Echt geweldig om te zien.  

Wat vinden jullie van mijn foto's en zijn jullie al benieuwd geworden naar mijn vlog?

Liefs, Brittany 

Labels:

12 reacties:

Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Leuke foto's. New York lijkt me enorm bijzonder. Als ik heel eerlijk ben kan ik geen vlekken in je foto's bekennen?

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dan heb ik ze goed weten weg te werken haha. Vooral bij het Vrijheidsbeeld foto met mij en Nick zie je allemaal zwarte dingen in de lucht.

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wauw wat een onwijs toffe en indrukwekkende foto's!

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Hele mooie foto's mop! Word helemaal jaloers als ik ernaar kijk. Ze zijn erg mooi geworden je foto's, erg goeie sfeer impressie als ik t zo kan noemen! 🙊

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Marlayne Vermeulen zei...

Wat een mooie foto's heb je gemaakt!

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Eva Cardol zei...

Ik zie geen vlekken op je foto's hoor :) Dus je hebt ze netjes weggewerkt. NYC lijkt me zo'n vette stad! Het staat ook zeker nog op mijn lijstje. Mooie foto's heb je ook gemaakt~

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel lieverd! <3

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankje!

 
Op 23 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Gelukkig maar. New York is een geweldige stad en dankjewel!

 
Op 24 augustus, 2015 , Blogger Rachel Kromdijk zei...

echt onwijs tof zeg mooie foto's!

 
Op 24 augustus, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel!

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage