<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: You know you're american when..

25 april 2015

You know you're american when..

De meeste mensen weten het al, zo niet, dan lees je dit nu voor het eerst: ik ben namelijk Amerikaans. Ik was een tijdje geleden met mijn moeder aan het praten over dingen die typisch Amerikaans zijn of dingen die Amerikanen vaak doen. Hierdoor kwam ik op het idee om er een leuk artikel van te maken. Heb ik jullie al een beetje nieuwsgierig gemaakt? Zo ja, lees dan vooral verder.

Like.
Als ik Amerikaans praat dan betrap ik mezelf zó vaak op het woord like zeggen. Soms zeg ik het wel 5 keer in één zin, echt belachelijk. Like you know when you like say the word like a lot then you like know that your like American. Oké dat is misschien wel overdreven maar jullie begrijpen de clue toch? 

Country and rap.
Zelf vind ik het echt typisch Amerikaans als je van country muziek houd maar ook van rap. Daar ben ik er zelf ook één van. Het ene moment luister ik Drake, Lil Wayne of Jay-Z en daarna schakel ik opeens over naar Taylor Swift, Carrie Underwood of Tim McGraw. Country or rap? I love it all. 

Peanut butter jelly time.
De meeste van jullie kennen dit als een liedje, een erg irritant liedje inderdaad. In Amerika is het serieus dood normaal om een pindakaas met jam broodje te eten. De meeste Nederlands kijken mij verbaasd aan als ik ze dat vertel. 

Super bowl.
Weinig mensen in Nederland kennen American football laat staan hoe het spel in elkaar zit. American football is erg groot in Amerika, net zoals honkbal. De Super Bowl is de finale wedstrijd van het seizoen. Persoonlijk kijk ik het alleen voor de Half Time optreden haha. 

Fooi.
In Amerika is het erg normaal om 20% fooi te geven. In Nederland geef je meestal een paar euro of in sommige gegevallen helemaal niks. In Amerika is dit echt anders, zowat iedereen daar geeft daar 20% fooi. Geuss what? Je mag al je eigen fooi zelf houden! 

Poptarts.
Nu denken jullie nou wat is een Poptart? Een poptart eet je als ontbijt, of nou ja dat is de bedoeling. Het is echt heel moeilijk uitleggen maar wel echt ontiegelijk lekker. Ze komen in allerlei verschillende smaakjes. Het is een soort koekdeeg met vulling en die kan je of gewoon zo op eten of even opwarmen. Jummie! 

50 staten.
Wij hebben een hoop staten, wel geteld 50! Ik persoonlijk ken alle 50 staten uit mijn hoofd en ook nog is in alfabetische volgorde maar dat komt door een liedje die ik vroeger op school hebt geleerd. De meeste Amerikanen kunnen ze niet alle 50 opnoemen haha. 

Red cup.
Een red cup party hier in Nederland is dus echt iets typisch Amerikaans en ja dat is het eigenlijk ook. De wel bekende rode bekers hebben wij echt met feestjes in Amerika. Ze zitten niet altijd vol met alcohol maar wij gebruiken ze wel echt bij feestjes haha.


Wat vinden jullie typisch Amerikaans?

Liefs, Brittany

Labels:

4 reacties:

Op 25 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Wat leuk om te lezen! Leuke blog ook, kende je nog niet!

 
Op 25 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Dankjewel! <3

 
Op 25 april, 2015 , Blogger Claudia zei...

Zo leuk om over Amerika te lezen. Ik vind het ook leuk dat je Amerikaans bent. Dat is nog steeds wel een droom om naar toe te gaan.

 
Op 26 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Je mag wel mee in mijn koffer Clau! Haha.

liefs, Brittany

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage