<!--<style ><!--/*<!-- -->

This page has been moved to a new address. Redirecting....

<!-- /*--><!--/*--> Brittany Elizabeth: Dokter, wat is er mis met mijn benen?

10 april 2015

Dokter, wat is er mis met mijn benen?

Vroeger toen ik mijn groeispurt had had ik altijd ontzettend last van mijn benen, tot huilen aan toe. Dat is best normaal. Niks hielp dan ook. Het hoorde er nou eenmaal bij. Bij iedereen stopt het op een gegeven moment omdat je dan uitgegroeid bent, logisch. Bij mij is dit niet het geval. Ik groei niet meer, al een paar jaar niet meer, maar ik heb nog steeds dezelfde pijn en nog steeds soms tot aan huilen toe..

Tijdens mijn groeispurt zat ik regelmatig in bad. Dit vond ik altijd fijn omdat ik altijd zo een last had van mijn benen. Meestal kreeg ik 's nachts opeens pijn. Niet erg handig dus. Hierdoor zat ik regelmatig 's nachts in bad. Dit is voor een kind niet bepaald ideaal. Mijn moeder vertelde mij dat zij vroeger ook altijd zo een last had van haar benen toen zij begon te groeien. Het was dus blijkbaar normaal. Niks aan de hand dus, het hoorde er nou eenmaal bij. Even doorbijten dacht ik. Dat was soms makkelijker gezegd dan gedaan. Bij mij was de pijn best extreem. Ik moest heel vaak huilen, kon niet stil zitten en werd er gewoon helemaal naar van. Niks hielp dan. Stil zitten hielp niet, bewegen hielp niet, paracetamol hielp niet en in bad gaan ook niet. Ik vond het gewoon prettiger als ik in bad zat. Ik dacht altijd weer dat in bad zitten zou helpen. Nooit heeft het geholpen. 

Na een tijdje was ik uitgegroeid maar die pijn bleef maar komen. Het kwam dan opeens uit het niets opdagen. Zelf vond ik dat natuurlijk best wel apart maar ik dacht dat mijn lichaam er nog even aan moest wennen en dat het vanzelf weg zou gaan. Ik ben nu inmiddels 20 jaar oud en heb nog steeds dezelfde pijn. Ik groei allang niet meer dus het is blijkbaar wat anders, maar wat? Ik ben hiervoor al een aantal keer naar de dokter geweest, verschillende dokters. Niemand weet wat het is en waardoor het komt.

Ik heb niet altijd pijn en ik weet ook niet waardoor het komt. Net zoals vroeger komt het uit het niets opdagen. De ene keer heb ik alleen last van rechts, de andere keer alleen van links en soms ook van allebei. Omdat er geen constante pijn is of geen logische volgorde in zit kunnen de doktoren er niet veel aan doen. Alle keren dat ik naar de dokter ben geweest, heb ik natuurlijk nergens last van, typisch. Mijn pijn is ook moeilijk uit te leggen waardoor zij mij niet echt snappen. Het is erg frustrerend. 

Ik heb er een soort van 'vrede' mee dat ik dit waarschijnlijk mijn hele leven lang zal blijven houden. Tuurlijk vind ik het hartstikke vervelend maar ik kan er zelf niks aan doen. Ik heb van alles al geprobeerd maar niks helpt. Ik denk altijd maar dat er ergere dingen op de wereld zijn en dat ik mij dus niet moet aanstellen. Ik probeer altijd mijn pijn te verbergen voor de buitenwereld omdat ik mij gewoon door mijn been heen wilt zetten alleen lukt dit helaas niet altijd. Ik blijf wel altijd mijn best doen! 

Hadden jullie ook vroeger zo een last van jullie benen?

Liefs, Brittany

Labels:

3 reacties:

Op 10 april, 2015 , Anonymous Dina zei...

Mmh lijkt me echt onwijs vervelend dat je pijn hebt en niemand er wat aan kan doen! Ik zou gewoon nogmaals naar de dokter gaan en een beter onderzoek eisen!
Zelf heb ik scoliose (dat is een vergroeiing in de ruggenwervel), waardoor ik erg veel pijn heb. Ik heb er een tijd heel veel aan geprobeerd te doen, ceasar-, mensendieck- en fysiotherapie, maar het nam de pijn nooit weg. Het verhelpt het wel dat het erger kan worden.

 
Op 10 april, 2015 , Anonymous lieke zei...

Wat ontzettend vervelend dat ze niet weten wat het is, dat lijkt me echt frustrerend.gelukkig heb in je er bij neer gelegd. Respect.
ik heb vaak na een drukke werkdag onrustige benen dat ik niet weet wat k met mijn benen aan moet haha

 
Op 13 april, 2015 , Blogger Unknown zei...

Ik heb ook zoiets! Vroeger ook heel veel last van groeipijnen en nu af en toe nog steeds dat gevoel. Blijkt dus dat ik Restless Leg Syndrome heb. Ik vond het ook heel moeilijk om uit te leggen maar het voelt een beetje alsof mijn spieren de hele tijd aanspannen en dan weer niet. Ik heb er vaak 's nachts last van en kan er dan ook niet van slapen. Echt heel vervelend! Ik hoop dat ze bij jou ooit nog kunnen vinden waardoor het komt! x

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage